Panasonic TX-55EZ950E – Recenzia

Panasonic TX-55EZ950E – Recenzia

Tento skvele vybavený televízor exceluje hlavne po stránke obrazovej kvality. OLED panel so 4K rozlíšením ponúka fascinujúce detaily. Veľmi dobre tiež funguje prepočet obrazu, takže si dostatočne užijete aj obyčajné DVB-T2 vysielanie vo Full HD rozlíšení. Kľúčovou novinkou pre rok 2017 je plošné nasadenie technológie HDR. Vďaka režimu 4K HDR obraz ponúka širšiu paletu farieb s vylepšenou svetelnosťou a jemnejšími prechodmi medzi najhlbšou čiernou a najsvetlejšou bielou. Spoločne s režimom 4K potom televízor s HDR ako prvý ponúka zážitok digitálneho kina v pohodlí domova.

Panasonic-TX-55EZ950E Recenzia
Panasonic-TX-55EZ950E Hodnotenie

Panasonic TX-55EZ950E – Recenzia. Na televízore TX-55EZ950E je výborne vidieť, že Panasonic má skúsenosti s plazmou a vie, ako z kvalitnej obrazovky dostať maximum, najmä čo sa presnosti a vernosti podania týka.

Výhody

Vynikajúca presnosť farieb
Perfektná čierna
Vynikajúca podanie detailov a tmavých odtieňov
Nízky imput lag
Výborné nastavenia od výrobcu
Svižný a intuitívny systém
Prirodzené farby

Nevýhody

Nemá Dolby Vision
HDR by mohlo byť ešte výraznejšie

Tip – Recenzie od zákazníkov nájdete aj v niektorých eshopoch – Heuréka.sk

Top ponuky

TPD.sk – 2 099,00 €

Hej.sk – 2 099.00 €

Alza.sk – 2 199.00 €

Tento televízor sa može ponúka zdvojené digitálne tunery DVB-T / T2 / S2 / C, či IPTV, je teda moťnosť nahrať si iný program aký sledujete. Nechýba podpora HEVC formátu. Hlavnou prednosťou je , ale výkonný obrazový procesor Studio Colour HCX2. Nechýba ani podpora 4K HDR so štandartom HDR10 a HLG, Nemože však ponúknuť Dolby Vision Panasonic . Oproti staršiemu modelu sa zvýšil jas na 950 cd / m2 (proti 540 cd / m2 u prvého OLED CZ950). Tento tv nemá 3D , za to však može ponúknuť širší farebný priestor DCI. Tento model podobne má ponúknuť široký farebný priestor DCI. Proti vyššiemu modelu EZ1000 tu chýba predovšetkým integrovaný soundbar a „Absolute Black Filter“, čo je ďalší antireflexná vrstva zaisťujúca pohltenie odrazov okolitého svetla, a tá vylepšuje dokonalosť čierne za nie celkom ideálne svetelných podmienok

Panasonic TX-55EZ950E – Vzhľad a ovládanie

Čo na prvý pohľad dáva najavo, že ide o luxusné OLED, je minimálna hrúbka rámčeku i panelu. Až nižšie uložená elektronika spolu so vstupmi pridáva pár centimetrov.Tenký nenápadný podstavec je veľmi cez malé rozmery stabilný, celkový dizajn je minimalistický, ideálny aj pre prípadnú montáž na stenu. Káble možno ukryť v nohách, takže nie sú bežne vidieť. K televízoru dostanete dva diaľkové ovládače. Menšie moderné s dotykovou plochou a potom klasický väčšia, tentoraz ale v elegantnom kovovom prevedení. Nám sa viac páčil tradičné, intuitívne ovládanie dopĺňa rýchly prístup k najdôležitejším funkciám, čo je ideál. Systém Panasonic aj tento rok je firemné My Home Screen 2.0, postavený na Firefox OS. Grafika je čistejší a plynulejší, hlavnou výhodou je svižnosť a jednoduchosť systému, pritom zostáva zachovaná bohatá funkčnosť.

Z nášho pohľadu môžeme povedať, že pôsobí intuitívnejšie ako napríklad Android, tento rok konečne Panasonic sprehľadnil integrovaný multimediálny prehrávač, obľúbené kanály či aplikácie aj pokojne môžete pripnúť na hlavnú obrazovku. Nechýba Netflix, Amazon, či Youtube s podporou 4K HDR videí, nahrávanie na USB a ďalšie funkcie. Medzi vstupy nechýba 3 USB konektory, 4 HDMI vstupy vo verzii 2.0a, pre pripojenie internetu poslúži WiFi, alebo gigabitový sieťový konektor, nechýba komponentný / kompozitnívstup, optický digitálny výstup, nezávislý slúchadlový výstup či slot pre SD kartu.

O zvuk sa starajú integrované reproduktory (2 basové, 2 výškové) s celkovým výkonom 40 W a nechýba aj simulácia priestorového zvuku. Kvalita je veľmi dobrá so slušnou dynamikou a čistotou, odvedie zodpovedajúcu prácu, však obraz televízora by si určite zaslúžil plnohodnotné domáce kino. Alebo aspoň výkonnejší soundbar.

Panasonic TX-55EZ950E – Obraz

Vopred pokojne hovoríme, že ide po obrazové stránke o najlepší Panasonic, ktorý sme mali v redakcii. Oproti predchodcovi ponúkne temnejší čiernu, plochá obrazovka netrpia nežiaducimi odrazy, k tomu pridajte vyšší celkový aj bodový jas. Všetko završuje famózne nastavený obraz priamo z výroby. Na nastavenie obrazu Panasonic pracoval s tvorcami z Hollywoodu a je to poznať. Výborne je vyladená kresba tmavých a najtmavších odtieňov, čo však najviac oceníte v zatemnenej miestnosti. HDR ešte posúva obraz o triedu vyššie a kontrast je famózny. Čo sa bodového jasu týka, tak sme namerali 932 cd / m2 (2% biele), čo zodpovedá sľubovaným hodnotám. S 10% sa dostanete na 630 cd / m2.

Televízor má výborné podanie farieb a odtieňov, THX režim ma ale nechal vo vytržení, pretože farebnú odchýlku iba 1,08 dE som po jednoduchom vybalení z krabice v živote nevidel. Gama je 2.4 ako keď strelia, podobne farebná teplota sa usídli na 6500 K a sedí, farebný priestor je tiež ideálne nastavený. Ak Panasonic sľubuje profesionálne nastavený obraz, tak ho tu tak nastavený skutočne máte.

THX Bright Room má farby nastavené takmer rovnako dokonale, ale obraz je celkovo jasnejší s posunutou škálou šedej smerom k svetlejším tónom (gamma 1,8), aby ste aj v nezatemněné miestnosti videli všetko potrebné. Obrazový režim Kino potom rozšíria farebný priestor, takže farby sú efektnejšie, ale menej presné. U 4K HDR videí ponúka potom Panasonic 98,5% farebného priestoru DCI.

Pokiaľ ide o dopočítavania obrazu a ostrosť celkovo, tak tá tradične bez aktivovaného vylepšenia dosahuje 300 riadkov, s aktivovaným 650. Tu záleží skôr na osobnom vkuse a nastavenia, ako veľmi chcete obraz vyhladený a plynulý, poteší však, že telenovelovým efektom pri Blu-ray filmov netrpia. Nechýba ani vkladanie čiernych snímok, výsledkom je síce vyššia ostrosť, ale aj nižší jas a náchylnosť k blikanie.

Po obrazovej stránke nemám k televízoru žiadne výhrady, takto presne to má vyzerať. Televízor si veľmi dobre poradí aj s prepočtom na 4K, však tu platí, že čím kvalitnejšie zdroj máte, tým lepšie sú výsledky. Ak by som mal hľadať zápory, tak vzhľadom k nameraným parametrom som čakal úchvatnejšie a výraznejšie podanie HDR videí v porovnaní s bežnými zdrojmi, to ale môže byť spôsobené už v základe mimoriadnym kontrastom OLED televízora.

Ak chcete na tomto televízore hrať hry, tak smelo do toho, ako vo Full HD, tak v 4K HDR režime sme namerali imput lag 25 ms, čo je výborná hodnota

Panasonic TX-55EZ950E – Záver

Na televízore TX-55EZ950E je výborne vidieť, že Panasonic má skúsenosti s plazmou a vie, ako z kvalitnej obrazovky dostať maximum, najmä čo sa presnosti a vernosti podania týka. Trúfam si tvrdiť, že v súčasnosti z tohto hľadiska nie je lepší televízor. O to viac zamrzí, že tu chýba Dolby Vision.

Tento televízor sa dá samozrejme používať pre bežné sledovanie TV programov aj filmov, však laik by možno ocenil ešte efektnejšie obraz a viac kontrastu, hoci na úkor vernosti. Panasonic TX-55EZ950E ocenia skôr náročný filmový fanúšik, ktorý namiesto efektného obrazu preferuje presnosť a vernosť. V SD, Full HD a 4K HDR podáva výborné výsledky. Ak patríte medzi náročných užívateľov, tak Panasonic určite zaraďte medzi vaše favoritov pri výbere.

Top ponuky

TPD.sk – 2 099,00 €

Hej.sk – 2 099.00 €

Alza.sk – 2 199.00 €

Testy – Recenzie.sk je informačný portál  , ktorého cieľom je pomáhať návštevníkom  s výberom toho správneho produktu. Nie sme eshop, ktorý sa vám snaží niečo predať a preto pri písaní článkov či recenzií snažíme sa byť objektívny.  Pred napísaním recenzie si vyhľadáme ,  čo najviac informácii o produkte , či už na slovenských alebo zahraničných stránkach.  Recenziu napíšeme buď podľa zhromaždených informácií alebo podľa fyzického testu produktu. Ak máte otázky  alebo  chcete vyjadriť svoj názor na článok , tak napíšte do komentárov.